loading...

وب سایتی برای مهندسین معمار

معماران

سخنگوی سایت

حامی MEMARI251


 فابر کستل

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
راهکارهای افزایش طول عمر جاروبرقی دوو : 0 3 sabaghaderyy
گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی چه دلایلی دارد؟ 0 4 kamranmomeni1401
تفاوت های ماکروفر و سولاردم و مقایسه آنها 0 3 kamranmomeni1401
​مراقبت از دستگاه؛ راهی موثر در پیشگیری از داغ شدن بدنه جاروبرقی 0 3 sabaghaderyy
هزینه عمل لیزر شقاق و جراحی در بیمارستان خصوصی 0 8 yeganesorani27
هزینه عمل جراحی و درمان بواسیر (هموروئید) با لیزر چقدر است؟ 0 9 yeganesorani27
آموزش مکانیک خودرو و آموزش برق خودرو 0 7 sasanirt
راه‌حل‌های رفع مشکل کم شدن مکش جاروبرقی دوو 0 8 sabaghaderyy
علت کم و زیاد شدن باد کولر گازی اسپیلت ال جی 0 9 kamranmomeni1401
آموزش صافکاری خودرو صفر تا صد 0 16 nazaankl
دوره نصب آیفون تصویری برای ساختمان ها 0 11 nazaankl
بررسی و رفع مشکل گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی 0 13 kamranmomeni1401
رفع بوی سوختگی در داخل مایکروفر 0 9 sabaghaderyy
دوره جامع تعمیرات لوازم خانگی 0 12 sasanirt
راهکارهای رفع مشکل نشتی آب از پنل کولرگازی دو‌و 1 16 sasanirt
آموزش برقکاری ساختمان 0 10 sasanirt
داروها و پماد برای کیست مویی 0 18 yeganesorani27
هزینه عمل و درمان کیست مویی با لیزر 0 10 yeganesorani27
تنظیم دمای یخچال فریزر دوقلو؛ آسان‌تر از همیشه 0 14 negin1400
درمان فیستول مقعدی با لیزر بدون نیاز به عمل جراحی 1 24 cliniczarei

بتن عبور دهنده ی نور

atefe بازدید : 1020 شنبه 14 مرداد 1391 نظرات (2)

 

بتن عبور دهنده نور

 

لایتراکان،Litracon Light Transmitting Concrete، بتن عبور دهنده نور، امروزه به عنوان یک متریال ساختمانی جدید با قابلیت استفاده بالا مطرح است. این متریال ترکیبی از فیبر های نوری و ذرات بتن است و می تواند به عنوان بلوک ها و یا پانل های پیش ساخته ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد. فیبر ها بخاطر اندازه کوچکشان با بتن مخلوط شده و ترکیبی از یک متریال دانه بندی شده را تشکیل می دهند. به این ترتیب نتیجه کار صرفا ترکیب دو متریال شیشه و بتن نیست، بلکه یک متریال جدید سوم که از لحاظ ساختار درونی و همچنین سطوح بیرونی کامل همگن است، به دست می آید.
فیبر های شیشه باعث نفوذ نور به داخل بلوک ها می شوند. جالب تریت حالت این پدیده نمایش سایه ها در وجه مقابل ضلع نور خورده است. همچنین رنگ نوری که از پشت این بتن دیده می شود ثابت است به عنوان مثال اگر نور سبز به پشت بلوک بتابد در جلوی آن سایه ها سبز دیده می شوند. هزاران فیبر شیشه ای نوری به صورت موازی کنار هم بین دو وجه اصلی بلوک بتنی قرار می گیرند. نسبت فیبر ها بسیار کم و حدود
۴ درصد کل میزان بلوک ها است. علاوه بر این فیبر ها بخاطر اندازه کوچکشان با بتن مخلوط شده و تبدیل به یک جزء ساختاری می شوند بنابر این سطح بیرونی بتن همگن و یکنواخت باقی می ماند. در تئوری، ساختار یک دیوار ساخته شده با بتن عبور دهنده نور، می تواند تا چند متر ضخامت داشته باشد زیرا فیبر ها تا ۲۰متر بدون از دست دادن نور عمل می کنند و در دیواری با این ضخامت باز هم عبور نور وجود دارد.
ساختارهای باربر هم می‌توانند از این بلوک‌ها ساخته شوند. زیرا فیبر های شیشه ای هیچ تاثیر منفی روی مقاومت بتن ندارند. بلوکها می توانند در اندازه ها ی متنوع و با عایق حرارتی خاص نصب شده روی آنها تولید شوند.
این متریال در سال
۲۰۰۱ توسط یک معمار مجار به نام «آرون لاسونسزی» اختراع شد و به ثبت رسید. این معمار زمانیکه در سن ۲۷ سالگی در کالج سلطنتی هنر های زیبای استکهلم مشغول به تحصیل بود این ایده را بیان کرد و در سال ۲۰۰۴ شرکت خود را با نام لایتراکان تاسیس کرد و با توجه به نیاز و تمایل جامعه امروز به استفاده از مصالح جدید ساختمانی، از سال ۲۰۰۶ با شرکت های بزرگ صنعتی به توافق رسیده و تولید انبوه آن به زودی آغاز خواهد شد.

موارد کاربرد....

 

http://s2.picofile.com/file/7129240428/ew_.gif

www.mehrazan.dde.ir

شیوه ی ارائه ی یک طرح خوب :

atefe بازدید : 1237 جمعه 13 مرداد 1391 نظرات (0)

شیوه ارائه یه طرح خوب : 


اگر نمی توانید ایده های خود را به مادربزرگ خود به گونه ای توضیح دهید که آن ها را بفهمد،

موضوع را به خوبی نمی شناسید.



برخی معماران، اساتید و دانشجویان تلاش می کنند برای کسب احترام و شهرت از زبان بیش از اندازه پیچیده (و معمولاً بی معنی!) استفاده کنند.

ممکن است مجبور باشید به برخی از آن ها اجازه دهید به همین صورت پیش بروند، اما از آن ها تقلید نکنید.

حرفه ای ها، کسانی که موضوع خود را به خوبی می شناسند، می دانند چطور دانش خود را با زبان روزمره به دیگران انتقال دهند.

یک ارائه شفاهی موثر از پروژه های آتلیه، با کلیات آغاز شده و به سمت موضوعات خاص پیش می رود.
1- مساله طراحی مورد نظر را شرح دهید.

2- ارزش ها، گرایش ها و نگرشی را که در مورد مساله طراحی ایجاد کرده اید، به بحث بگذارید.

3- مراحل طراحی، ایده ها و اکتشافات عمده ای که در مسیر طراحی با آن برخورد کرده اید را توصیف نمائید.

4- ایده ساختاری یا مفهوم وحدت بخشی را که از فرآیند طراحی حاصل شده است را بیان کنید، آن را با نموداری ساده ترسیم کنید.

5- ترسیم ها(پلان ها، برش ها، نوشته هاو ...) و ماکت های خود را ارائه دهید،همیشه آن ها را در ارتباط با ایده اصلی خود توصیف کنید.

6- ارائه را با فروتنی و به نحوی که گوئی خود را با اطمینان نقد می کنید، انجام دهید.


هرگز ارائه را با گفتن " خب، از این قسمت وارد در جلوئی می شو ید" آغاز نکنید، مگر این که قصد داشته باشید شنوده ها را بخوابانید!




یک ارائه گرافیکی خوب ،آزمون 10 فوتی را به خوبی رعایت می کند.


عناصر اساسی ترسیماتی که برای ارائه در آتلیه طراحی به دیوار می زنید-به خصوص عناوین و برچسب ها-

باید از فاصله 10 فوتی( 3متر و 50 سانتی متری) خوانا و قابل رویت باشد.

عناوین جالب و با مزه و بامعنی برای طرح های شماتیک
با استفاده از یک ماژیک نوک پهن، حروف کوچک معمارانه را فرم دهید،
سپس دور شکل های ایجاد شده را با یک روان نویس مشکی باریک، مشخص و پر رنگ کنید.


حمل یا نگهداری ترسیمات خود:


برای حمل یا نگهداری ترسیمات خود، آن ها را طوری بپیچید که سمت طراحی شده به طرف بیرون باشد. این کار کمک می کند تاهنگام قرار دادن طراحی ها روی میز یا متصل کردن آن ها به دیوار برای نمایش،صاف بمانند.

منبع:
کتاب 101 نکته که در مدرسه معماری آموختم، نوشته ماتئو فردریک

www.mehrazan.dde.ir

معرفی معماران

یک معمار بازدید : 377 یکشنبه 25 دي 1390 نظرات (0)
شركت Hariri & Hariri در سال 1986 به وسیله گیسو و مژگان حریری تاسیس شد. این دو خواهر و شریک، همكاریشان را در عرصه معماری، خیلی زود و زمانیكه هنوز دانشجو بودند با كار بر روی مسابقات مختلف و مباحث تئوری آغاز نمودند.
كاربرد خلاقانه و نوآورانه مصالح، درك روشن از نور و فضا، رویكردی مداوم و پایدار در تمامی پروژه‌هایشان بوده است. در كارهای آنها، حقیقت شاعرانه شرقی و فرهنگ ایرانی به صورتی کلی نگرانه به زندگی و بخصوص به معماری بوده است، انعكاس یافته و نتیجه آن هم فضاهای جالبی می‌باشد كه با استفاده متضاد از مصالح، خلق شده‌اند.
آنها در كنار طراحی معماری، به طراحی مبلمان به عنوان محصول جانبی فضاهایی كه خلق كرده‌اند نیز می‌پردازند. خواهران حریری در مسابقات زیادی شركت كرده و جوایز بسیاری دریافت نموده‌‌اند و آثارشان در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌ است:
  • برنده جایزه كنگره معماران جوان در سال 1990.
  • برنده مسابقه 40under40، یكی از گروه‌های دعوت شده برای شركت در جشنواره خانه‌سازی شهری در هلند.Architectural Record كار آنها را در مسابقه «آینده دارد می‌آید»، در دسامبر 1999، به عنوان یكی از دیدگاه‌های استثنایی برای هزاره جدید، در نمایشگاهی كه در گالری مكس پروتچ نیویورك برپا كرده بود، به نمایش گذاشت.
  • بلوك دیجیتالی حریری‌وحریری در مسابقه ساعتچی و ساعتچی كه با عنوان «جایزه سال 2000 نوآوری در ارتباط» برگزار شد، در جمع كارهای انتخاب شده برای مرحله پایانی قرار گرفت.
  • آنها در كتاب خود با عنوان WORK IN PROGRESS تجربیاتشان را در زمینه موارد مهمی كه طراحی و تمرین معماران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بیان كرده‌اند.
گیسو حریری در سال 1956 در ایران متولد شد. لیسانس معماری را از دانشگاه كرنل در سال 1980 دریافت نمود. همزمان با تحصیل در دانشگاه، در برنامه‌ای مطالعاتی در زمینه معماری هلند و خانه‌سازی مدرن به همراه پروفسور گریگوری لسنیكوفسكی شركت جست. پروژه‌های دانشجویی‌ او در گالری فیلیپه بونافونت در سان‌فرانسیسكو به نمایش درآمدند و در مجله معماری دانشگاه كرنل نیز به چاپ رسیدند. زمانیكه در سان‌فرانسیسكو بود با دفتر جنینگز و شتوت همكاری داشت، در نیویورك هم به عنوان معمار طراح در دفتر مشاورین پل‌سیگل مشغول به كار بود.
از سال 1987، گیسو زمانی را نیز به تدریس اختصاص داده است تا بر اهمیت دوره آكادمیك و فلسفی ضمن تجربه حرفه‌ای تاكید نماید. او به عنوان استادیار رشته معماری در دانشگاه كلمبیا و منتقد در دانشگاه‌های كرنل، مك‌گیل و مدرسه طراحی پارسونز به تدریس و سخنرانی پرداخته است. چندین انستیتوی معتبر و انتشارات سرشناس به دنبال گیسو بوده‌اند تا از وی در هیات داوری اعطای جوایز سالانه خویش استفاده نمایند:
  • جوایز طراحی انجمن معماران آمریكا
  • جوایز طراحی سالانه I.D
مژگان حریری در سال 1958 در ایران متولد شد. لیسانس معماری خود را در سال 1981 از دانشگاه كرنل دریافت نمود. او نیز همانند خواهرش، ضمن تحصیل، در برنامه مطالعاتی‌ای كه در هلند انجام می‌گرفت شركت داشت. در سال 1981، به واسطه دستاوردهای ارزشمندی كه ضمن مطالعاتش برای دریافت فوق‌لیسانس داشت، موفق به دریافت جایزه الكساندر اشویلر شد. مژگان، طراحی شهری را با راهنمایی كالین راو ادامه داد و در سال 1983 فوق‌لیسانس معماری خود را با گرایش طراحی شهری از دانشگاه كرنل دریافت نمود. تا زمان تاسیس دفتر حریری ‌و ‌حریری در سال 1986، در شركت جیمز‌استورات‌پلشك و شركا در نیویورك مشغول به كار بود

درباره ما
Profile Pic
با ما بروز باشید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از مطالب وسطح مطالب وب سایت ما راضی هستید؟




    آمار سایت
  • کل مطالب : 168
  • کل نظرات : 41
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 245
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 93
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 129
  • بازدید ماه : 215
  • بازدید سال : 17,951
  • بازدید کلی : 227,460
  • کدهای اختصاصی
    پشتیبانی آنلاین
    --

    .

    دانستنی ها

    دانستنی ها

    ------ IS