![]() |
||
خانه درسایت ’ 80 .’180قراردارد که سایت تیپ قسمت های مسکونی غرب لوس انجلس است.مالک های خانه ،تریسی ولیندا اذعان داشتند که طراحی خانه، بیش از آنچه به نظر می رسد، به آن ها امکان انجام کارهای بسیاری رامی دهد و آشپزخانه در جایی است که آن ها از میهمانان خود پذیرایی می کنند بنابراین این فضا به شکل المان شاخص خانه در آمده است ، فضایی است برای با هم بودن. پهنه های اصلی خانه در سه سطح چند منظوره ی استوانه-مخروطی شکلی تعریف می شود که در طبقه ی اول گنجانده شده اند.در واقع مخروطی، در قالب فرم سقف استوانه ای در آمده است که مرکز مخروط واستوانه یکی نیست ونوک مخروط ساخت سکویی برای چشم اندازی وسیع را برش داده است.همچنین مخروط عمودی برش خورده است که این خود باعث ایجاد کرو سهمی شکلی شده است.خمیدگی کرو نمای ساختمان در سمت خیابان، دارای خیزی در ادامه ی سقف طاق ضربی آن است و طاق قوس ایده آلی که اریک اون موس برای ایجادفضای آن تنها از اضافه کردن یک نوار کامل به ورودی استفاده کرده است. |
||
![]() پلان های خانه ی لاسون-وستن |
![]() خانه ی لاسون-وستن ازنگاهی دورتر |
![]() هماهنگی نمای سمت خیابان با سقف طاق ضربی خانه |
![]() پنجره ی نمای بیرونی خانه وحرکت آن در جهت فرم کرو نما |
![]() شاخص کردن اشپزخانه با فرم استوانه-مخروطی |
![]() پله ی پیچ در حیاط وجداشدن آرام حرکت آن با تغییر جنس مصالح |
![]() نمای بیرونی خانه ی لاسون-وستن |
![]() شاخص کردن اشپزخانه با فرم استوانه-مخروطی |
![]() فضای داخلی خانه وتاثیر حضور پله ای با شخصیت |
![]() بازی هنرمندانه ی پله ای طراحی شده ونوارهایی درقالب آکس شکل اصلی |
![]() پله به عنوان عنصری عمودی در خانه ونقش تعیین کننده ی آن |
![]() نمای دیگری از بازی پله با فضاهای مختلف خانه |
![]() تبدیل عنصر غیر مادی(نور)به عنصرمادی(شکاف های درون سقف) |
![]() استفاده از شومینه به عنوان عنصری عمودی وایجاد حرکت در خانه |