اسکیس یا طراحی سریع با دست ، اجمالی از یک منظر یا ساختار یک حجم است ،اسکیس یا طراحی سریع با دست ، اجمالی از یک منظر یا ساختار یک حجم است ، که در عین موجز بودن شامل تمام زوایا ، پستی بلند ی ها و سایه روشن های آن نیز می باشد و به دست نمی آید مگر با نگاهی دقیق نافذ موشکاف برای طی طریق رسیدن به قله های مورد نظر در اسکیس به طور اعم و در این برای موفقیت در آزمون اسکیس کارشناسی ارشد به طور اخص ، گام هایی را باید پیمود، و نکاتی را باید دانست و رعایت کرد که در عین سادگی و سهولت شان بسیار مهم ، حدس و دقیق می باشند .سوای استعداد و توانایی ذهنی که امری حیاتی برای قدم نهادن به این راه و موفق شدن در آن مباشد . عامل اصلی و مهمتر از آن ، داشتن اعتماد به نفس بالا به خود و توانایی های خود و بعد در راستای آن ، تمرین و ممارست بسیار و خستگی ناپذیر است زیرا عدم و اتکا به نفس ، مانع اقدام و شروع به طراحی میشود و راه شروع نشده کور و در نطفه خفه میگردد و نداشتن تمرین مدام نیز ادامه مسیر را مشکل و امکان پیشرفت را محدود و کم می کند.
در طراحی ، 3 نکته سادگی حجم ، همسیویی فرم با عملکرد و بیان مفهوم نهایی ، اهمیتی حیاتی دارند .
سادگی حجم : هر بیننده ای با هر قوه ادراکی باید بتواند در کمترین زمان ممکن ، تصویری از کلیات در زهنش باز آوری کند و بدین ترتیب خاطره دیدارش را از بنا زنده سازد .همسویی فرم با عملکرد : یا به عبارتی ایجاد نوعی هماهنگی بین عمل سنگین در حال انجام و پیام حجم که سبب غنای طرح و ماندگاری آن در ذهن بیننده می گردد .بیان مفهوم نهایی : باعث می شود غیر از ظواهر سرح که برای هر کس به فراخور حال آن شخص، مفاهیمی عرضه شدنی دارد ، طرح بنا نیز از نوعی فلسفه نهایی و مفهوم غایی برای بعضی مخاطبان خاص خود ،سود جوید .
باید به شناختی از روحیات آنان دست یافت و در واقع مخاطبان را شناخت . این مخاطبان در 3 گروه زیر دسته بندی می شوند :گروه اول : طیف وسیعی از عامه مردم هستنند که شاید قدرت تخصصی لازم را برای درک اثر هنری نداشته ولی به اندازه مشاعرشان از دیدن اثر خوب لذت مر بدند و به ظواهر زیبای آن بسنده می کنند .گروه سوم : که اصطلاحاً دلشدگان نامیده می شوند ، هر چند می توانند اما به درک ظاهری مسلط نیستند. این گروه از مخاطبان که از سطحی فرارت از گروه های دیگر به اثر نگاه می کنند ، در آن به دنبال گمشده و ضمیر تصویر خویش میگردند . اینان هستند که در طول زمان سبب ماندگاری و جاویدان شدن هر بنایی می شوند. زیرا آن اثر غنی در طول تاریخ حیات خود ، پیام هایی را به زبان های مختلف برای این گروه شیفته دارد .گروه دوم : همان متخصصان یا علاقمندان آثار هنری هستند که نه تنها درک گروه اول را دارند، بلکه در سطح بالاتری با اثر برخورد می کنند و به دنبال علت های منطقی شکل گیری اثر هستند و آن را با منطق و علم خود تطبیق می دهند و به همان اندازه که به درکی علمی و یا منطقی برسند ، کار را واجد ارزش – یا فاقد آن – تشخیص می دهند .
http://rapidshare.com/files/65387718...on_Methods.zip
اینم اجراییش
http://rapidshare.com/files/65415830...Advantages.zip
دیدم بد نیست در اختیار دوستان بذارم
امیدوارم بدردتون بخوره
http://www.mediafire.com/?2ych9mcqmkossc4
منبع:KAVACo.com
برای مشاهده ی مطالب به ادامه ی مطلب رجوع کنید...
چون اکثرآ نقاشی روی صفحات صاف و تخت ( سطح) انجام می شود ، در نتيجه نمی توان به طور واقعی ايجاد دوری – نزديکی ، گودی – برجستگی ، پستی بلندی نمود .
همچنانکه در عکاسی نيز اين محدوديت وجود دارد ، ولی می توان روشها و شگرد هايی به کار برد که بيننده تصور کند اشيا را دور – نزديک ، برجسته و یا گود می بيند .
در زبان تجسمی به سطوح صاف و تخت ، دو بعدی يا سطح گويند
و به شکل های برجسته – گود ، دور يا نزديک ، سه بعدی يا حجم گفته می شود.
برای ايجاد تصور سه بعدی يا حجم بر روی سطوح صاف ( دو بعدی ) در هنرهای تصويری به دو شکل می توان عمل کرد :
1- پرسپکتيو
2 – سايه روشن
پرسپکتيو را که در قديم علم مناظر و مرايا مي گفتند ، به 3 بخش تقسيم می کنند.
1 – پرسپکتيو فرم
2 – پرسپکتيو رنگ
3 – پرسپکتيو تيره روشن
قبل از پرداختن به موضوع پرسپکتيو اين سوال را بايد پاسخ گفت که آیا آموختن آن در هنر های تجسمی واقعا لازم و ضزوزی است ؟؟
مسلمآ بدون دانستن آن ها هم می توان خيلی کارها کرد ، همچنانکه کودکان بدون اطلاع داشتن از دانش پرسپکتيو نقاشی می کنند و یا در نقش های دو بعدی ( مثل فرش و کاشی کاری ) و همچنين آثار بو جود آمده توسط بسياری از نقاشان کارهای با ارزشی پديد آمده است ولی از آنجايی که جهان اطراف ما را حجم و نور فرا گرفته است پس توانايی های پرسپکتيوی کمک فراوانی به فهم بهتر و رابطه بر قرار کردن بيشتر با دنياي عينی اطراف ما می نمايد .
اين موضوع را تجربه سی و چند ساله اينجانب در آموزش به رشته های مختلف تجسمی ثابت نموده است که فراگيری آن تا چه حد توانايی و ديد هنرجويان را ارتقا داده است .
علت احساس عدم توانايی بسياری از افراد در آموختن نقاشی قبل ار آنکه اقدامی در اين جهت کرده باشند ، اکثرا به دليل عدم اطلاع و تجربه شان از همين اصول و قوانين است .
کما اينکه بعد از آن که با روش های ساده و قابل فهم پس از مدت کمی می بينند که می توانند بسياری از اشيا و مناظر اطراف خود را طراحی نمايند شوق به فراگيری در آن ها افزايش قابل توجهی پيدا می کند .

پس فرق راندو با اسکیس اینه که در راندو ٬طرحمان با جزئیات بیشتری نشان داده شده است









اسکیس و راندو سری اول
تا لود شدن کامل تصاویر کمی صبر کنید
![]() |
||
1. ساختمان جهانی سال ( و دفتر ) / پروژه :Media-TIC ، بارسلونا / طراح : کلود 9 ، اسپانیا
|
بزرگتـرین مـاکـت مینیـاتوری در بـرلیـن
. این فضای مستطیل شکل، تلفیقی از سوله های پیچیده است که توسط یکسری از پانل های کشویی و ثابت، درون یکدیگر قرار گرفته اند.
پروژه تراس تابستانی توسط گروه معماری زابُر در شهر مسکو، پایتخت روسیه طراحی شده است. این پروژه در فضایی به مساحت 43 مترمربع اجرا شده است
برج 1050 متری قرار است در مجموعه از جزایر مصونی در ساحل جمهوری آذربایجان در دریای خزر ساخته شود. ساخت این مجموعه بزرگ در جزایر مصنوعی 100 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. این مجموعه در جنوب غرب شهر باکو پایتخت آذربایجان ساخته می شود.

آشنایی با رشته ی مهندسی معماری و دروس آن | |
تعداد صفحات : 4

با ما بروز باشید...