زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 10:33 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 13
نویسنده پیام
cliniczarei آفلاین



ارسال‌ها : 92
عضویت: 13 /2 /1400
محل زندگی: Tehran
آیا مولوسکوم آبکی همان زگیل تناسلی است؟
خیر. مولوسکوم آبکی و زگیل تناسلی دو عارضه پوستی متمایز هستند که توسط ویروس های مختلف ایجاد می شوند. اما ممکن است از نظر ظاهر شبیه به هم باشند. در اینجا تفاوت آنها را میبینیم:

مولوسکوم تناسلی: مولوسکوم آبکی یک عفونت ویروسی پوستی است که توسط ویروس molluscum contagiosum (MCV) ایجاد می شود. مشخصه آن برجستگی های کوچک، گوشتی یا مرواریدی با گودی یا فرورفتگی مرکزی است. این برجستگی ها می توانند در هر جایی از بدن از جمله ناحیه تناسلی ظاهر شوند و معمولاً بدون درد هستند اما ممکن است خارش یا تحریک شوند.
زگیل تناسلی: زگیل تناسلی که به عنوان condylomata acuminata نیز شناخته می شود، توسط سویه های خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی اچ پی وی (HPV) ایجاد می شود. زگیل تناسلی به صورت برجستگی های گوشتی رنگ و برجسته یا دسته ای از برجستگی ها در ناحیه تناسلی و زگیل مقعد ظاهر می شود. آنها می توانند از نظر اندازه و بافت متفاوت باشند و ممکن است باعث خارش، سوزش یا ناراحتی شوند. زگیل تناسلی نیز بسیار مسری است و در درجه اول از طریق تماس جنسی منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: نحوه درمان زگیل تناسلی با لیزر
روشهای درمان

شروع روند درمان قطعی مولوسکوم تناسلی معمولاً شامل برداشتن ضایعات برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس و کاهش علائم است. در اینجا چند روش متداول درمانی آورده شده است:
۱٫ درمان های موضعی:

پزشک شما ممکن است استفاده از درمان های موضعی مانند کرم های تجویزی حاوی ایمی کیمود یا پودوفیلوتوکسین را در نواحی آسیب دیده توصیه کند. این داروها به تحریک سیستم ایمنی برای مبارزه با ویروس و کاهش اندازه و تعداد ضایعات کمک می کنند.
۲٫ کرایوتراپی:

کرایوتراپی شامل منجمد کردن برجستگی های مولوسکوم ها با نیتروژن مایع برای از بین بردن بافت عفونی است. این روش معمولاً در مطب متخصص بیماریها مقعدی و تناسلی انجام می شود.
۳٫ کورتاژ:

کورتاژ روشی است که در آن پزشک از یک ابزار کوچک و تیز به نام کورت برای خراش دادن ضایعات آبکی یا گوشتی استفاده می کند. این کار می تواند به حذف برآمدگی های حاوی ویروس و جلوگیری از گسترش بیشتر کمک کند.
۴٫ لیزر درمانی:

لیزر درمانی ممکن است برای هدف قرار دادن و از بین بردن ضایعات مولوسکوم استفاده شود. این درمان اغلب برای موارد شدیدتر یا مداوم استفاده می شود.
۵٫ درمان های خانگی:

برخی از افراد برای کمک به مدیریت علائم، داروهای خانگی مانند روغن درخت چای، سرکه سیب یا درمان های بدون نسخه زگیل را امتحان می کنند. با این حال، قبل از امتحان هرگونه درمان خانگی برای اطمینان از ایمن و موثر بودن، با یک متخصص مشورت کنید.
jarahlaser.com

امضای کاربر : گوارنوش / کلینیک اچ پی وی / کلینیک زارعی / ایران کلینیک
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 12:10
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | آیا مولوسکوم آبکی همان زگیل تناسلی است؟ | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS