زمان جاری : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 6:49 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 63
نویسنده پیام
joodi آفلاین



ارسال‌ها : 268
عضویت: 11 /3 /1396
خون در مدفوع ،انواع خونریزی مقعدی و بررسی علل
وجود خون در مدفوع و خونریزی مقعدی امری طبیعی نیست و اگر با چنین مشکلی مواجه شدید نشان می دهد که در جایی از دستگاه گوارش شما مشکلی به وجود آمده که باعث ایجاد خونریزی شده است. بسته به اینکه خونریزی در کدام قسمت از دستگاه گوارش شما به وجود آمده خونریزی مقعد می تواند درجات مختلفی داشته باشد . خونریزی های مقعدی خفیف معمولا اورژانسی نیستند و با درمان های سطحی و خانگی ممکن است برطرف شوند ولی خونریزی های شدید و بدون وقفه نیاز به بررسی های سریع پزشکی دارند .در کل هر نوع خونریزی از مقعد و مشاهده ی خون در مدفوع نیاز به بررسی های پزشکی و معاینه دارد .
بسیاری از افراد زمانی که با چنین مشکلی مواجه می شوند به علت خجالت از بیان آن حتی نزد پزشک خودداری می کنند و آن را به حال خود رها می کنند. در حالی که علت و منشا خونریزی های مقعدی می تواند بر اثر عوامل متعددی باشد. برخی از این عوامل ساده هستند و با درمان های سرپایی برطرف می شوند ولی برخی دیگر می تواند بر اثر عوامل خطرناکی مثل سرطان روده به وجود آمده باشد.
به طور کلی هرچه خون در مدفوع رنگ روشن تری داشته باشد نشان می دهد که خونریزی در نواحی نزدیک به مقعد رخ داده است و هرچه رنگ مدفوع و خون موجود در آن تیره تر باشد نشان می دهد که خونریزی در نواحی فوقانی دستگاه گوارش رخ داده است و خون مدت زمانی زیادی در دستگاه گوارش باقی مانده است .
منبع:

امضای کاربر : پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر
https://vanaklaser.ir/
یکشنبه 12 خرداد 1398 - 16:02
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | خون در مدفوع ،انواع خونریزی مقعدی و بررسی علل | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS