زمان جاری : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 2:27 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 126
نویسنده پیام
novin70 آفلاین



ارسال‌ها : 6
عضویت: 6 /9 /1397
بواسیر یا هموروئید بیشتر در چه سنی ایجاد می شود؟
بسیاری از افراد بر این باورند که بیماری بواسیر یا هموروئید از جمله بیماری هایی است که فقط به سراغ مادربزرگ ها و پدربزرگ ها می رود و افراد جوان و کودکان هرگز به چنین بیماری هایی مبتلا نمی گردند. اما آمارها چنین چیزی را نشان نمی دهند.
رئیس یکی از بخش های پزشکی بیمارستان امام خمینی در یکی از تازه ترین آمارهای خود در این رابطه می گوید بیش از ۵۵ درصد مردم ایران به بیماری بواسیر مبتلا می باشند. آماری نگران کننده که روز به روز هم رو به افزایش است.
بیشتر بخوانید:





در یک نگاه کلی دو فاکتور سن و جنسیت افراد از عوامل تاثیرگذاری هستند که می تواند در بروز این بیماری دخیل باشند اما مهم تر از آنها نوع سبک زندگی و تغذیه ی افراد عامل تعیین کننده ی اصلی در این زمینه است. در ادامه ی این مطلب، در رابطه با سن و جنسیتی که بیشترین آسیب پذیری را در رابطه با بیماری بواسیر دارد توضیحات بیشتری داده ایم.
بیماری بواسیر یا هموروئید بیشتر در چه رده سنی ایجاد می شود؟
بر اساس آمارها و پرونده های پزشکی موجود که در رابطه با درمان انواع درجات بواسیر موجود است، بیشترین افرادی که به بیماری بواسیر مبتلا شده اند و یا در خطر ابتلا به آن قرار دارند در رده ی سنی ۴۵ سال تا ۶۵ سال قرار دارند. اما این بدان معنی نیست که این بیماری فقط مختص به این گروه سنی است.
باید ذکر کنیم که در سنین زیر ۴۵ سال، افراد جوان و حتی کودکان هم مواردی از بیماری بواسیر دیده شده است ولی افرادی که در رنج سنی بالا بدان اشاره شد به علت فیزیولوژی و شرایط جسمی و خاص بدنی شان به مراتب در برابر بیماری بواسیر آسیب پذیر ترند و احتمال اینکه بدان دچار شوند بسیار بیشتر است.
با افزایش سن، طبیعی است که بافت های مختلف بدن به مرور زمان کارایی خود را از دست می دهند و توان عضلانی بدن افراد به نحو قابل توجهی کاهش می یابد. همین موضوع می تواند فرد را در برابر بسیاری از بیماری ها و عوارض ناشی از آنها از جمله انواع بیماری های مقعدی مانند بواسیر یا هموروئید آسیب پذیر تر کند.
از طرف دیگر در سنین بالاتر تحرک افراد به مراتب کاهش می یابد و ممکن است برخی فعالیت های روزانه نظیر پیاده روی و انجام ورزش های سبک متوقف گردد. رژیم غذایی تغییر می کند و به طور کلی سیستم بدن از حالت نرمال و طبیعی خود خارج می گردد.
از همه مهم تر اینکه با افزایش سن بدن، امکان ابتلا به یبوست فوق العاده افزایش می یابد. یبوست جز عوامل اصلی و درجه ۱ ابتلا به بواسیر به شمار می رود. به همین دلیل افراد مسن و سالمندان باید توجه ویژه ای به وضعیت اجابت مزاج خود داشته باشند و در صورت مواجهه با یبوست سریعا اقدامات درمانی لازم را برای رفع آن آغاز کنند.
میزان شیوع این بیماری در بین زنان و مردان چگونه است؟
بنا بر یک مطالعه ی کلی صورت گرفته مشخص شد که زنان به نسبت مردان در برابر ابتلا به بیماری بواسیر بیشتر آسیب پذیرترند. دلایل زیادی هم برای این موضوع وجود دارد.
تصویر: https://jarah.clinic/wp-content/uploads/2019/01/635881364274176668.jpg
یکی از اصلی ترین علل بروز بیماری بواسیر، بارداری و همچنین انجام زایمان های طبیعی سخت است. به همین دلیل بیشتر زنان در دوران بارداری و به خصوص پس از زایمان طبیعی خود با مشکل بواسیر یا هموروئید روبرو می شوند. همچنین داشتن رابطه ی جنسی مقعدی از دیگر مواردی است که برخی از زنان را با مشکل بواسیر مواجه می کند.
این عوامل در کنار سایر عواملی که برای ابتلا به بواسیر وجود دارد از جمله کم تحرکی و اضافه وزن و از همه ی اینها مهم تر یبوست باعث می شوند که آمار ابتلا به بواسیر در زنان به مراتب بیشتر باشد. یکی از مواردی که به عنوان عامل درجه ۱ بواسیر شناخته شده است ابتلا به یبوست است که زنان بیشتر از مردان به آن دچار می گردند.
علائم و نشانه های بواسیر در زنان با علائم بواسیردر مردان هیچ تفاوتی ندارد و تمامی علائم به یک شکل است:


  • درد در ناحیه ی مقعد

  • خونریزی مقعدی به دنبال دفع مدفوع

  • احساس سوزش و خارش در ناحیه ی مقعد

  • وجود برآمدگی زائد و گوشتی شکل در اطراف ناحیه ی مقعد

  • تورم و التهاب در ناحیه ی مقعد

  • خروج ترشحات لزج و بی رنگ همراه با دفع مدفوع



امضای کاربر : https://jarah.clinic/articles/

کلینیک نوین
سه شنبه 10 دی 1398 - 14:45
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
clinicdarman آفلاین




ارسال‌ها : 12
عضویت: 25 /9 /1397
محل زندگی: تهران
سن: 25
شناسه یاهو: ghazaleee.panahi@yahoo.com

پاسخ : 1 RE بواسیر یا هموروئید بیشتر در چه سنی ایجاد می شود؟
بسیاری از افرادی که در جامعه ما مبتلا به بیماری بواسیر (هموروئید) و یا سایر بیماریهای نشیمنگاه هستند به خاطر ترس و خجالت جهت درمان بواسیر به پزشک مراجعه نمی کنند.این افراد به جزء درد و رنجی را که متحمل میشوند باعث وخیم تر شدن بیماری خود نیز میشوند و باید در آینده متحمل پرداخت هزینه عمل شوند. در صورتی که اگر در همان روز های اول بیماری خود به پزشک مراجعه کنند میتوان به راحتی با تغذیه مناسب و دارو مانع پیشرفت بیماری شد و دیگر نیاز به عمل جراحی نمی باشد.در اینجا انواع روش های درمان بواسیر یا همورئید را بررسی خواهیم کرد که بهترین روش استفاده از لیزر است و در صورتیکه در روزهای ابتدایی ابتلا به این بیماری هستید میتوان با روش درمان خانگی به نتیجه رسید، ولی در صورتیکه بیش از دو هفته از مدت زمان آن میگذرد برای درمان به پزشک مراجعه نمائید تا زودتر اقدامات لازم جهت درمان انجام شود. در اینجا می توانید با انواع روش‌های درمان بواسیر یا هموروئید آشنا شوید


شنبه 14 دی 1398 - 12:11
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | بواسیر یا هموروئید بیشتر در چه سنی ایجاد می شود؟ | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS